Hasznos ötletek

A hátizsákunkban lévő kenyér nem szárad meg és akár néhány napon át megőrzi frissességét, ha egy elvágott almát csomagolunk mellé.

• Ha nem légmentesen záródó sótartót használunk, a nedves hegyi levegő át fogja nedvesíteni a sót. Ez elkerülhető, ha a dobozba 10-15 szem rizset teszünk, amelyek fel fogják szívni a nedvességet és a só teljesen szárazon marad. Jobb azonban légmentesen záródó dobozt használni, ami lehet akár egy használt gyógyszeres doboz is.
  • Ha hosszú, kimerítő gyaloglás után, ha sok folyadékot veszítettünk az izzadtság révén, ajánlatos az ivóvizünkben egy késhegynyi sót feloldani. Ilymódon pótolhatjuk az kiizzadt somennyiséget és a szomjúságérzetünk is meg fog szűnni.
  • Ha bőrbakancsot használunk, amely könnyen átázik, nem árt ha magunkkal viszünk néhány újságot is. Este, lefekvés előtt tömjük ki velük a bakkanscot. A papír felszívja a nedvesség nagy részét, , mindenképp kellemesebb lesz felhúzni, mintha vizes lenne
  • Téli túrákon használjunk 2 pár kesztyűt.
  • Ha téli körülmények közt sátorban, pásztorházba vagy egyéb fűtetlen helyen éjszakázunk, ne feledjük a lámpánkat, telefonunkat, a GPS-t hálózsákba dugni, mert a kinti hidegben hamar kimerülhet az elem vagy az akkumulátor.
  • A teleszkópos túrabotot érdemes magunkkal vinni télen-nyáron. Meredekebb részeken segít a mászásnál, ereszkedésnél pedig tehermentesíti az amúgy is alaposan igénybevett térdeket-hátgerincet. , akárcsak éles gerinc szakaszokon az egyensúly megtartásában. Télen nélkülözhetetlen a mély hóban való haladásnál, valamint a sátor rögzítésénél. Megfelelő hosszúságúra van állítva a heveder, támaszkodásnál a testsúlyunk nagy része a csuklónkra fog nehezedni és nem az ujjainkra.
  • A túra után otthon minden esetben bontsuk ki pehely hálózsákunkat a védő huzatából, és akasszuk olyan helyre, ahol szabadon lóghat és szellőzhet. A huzamosabb ideig összecsavarva tárolt hálózsákban a pehely összetöredezik és tönkremegy.
  • Ha ködben, hóviharban kénytelenek haladni, tanácsos időnként hátrafordulva alaposan megnézni és megjegyezni a területet, mert ha  visszafordulni kényszerülünk, nem biztos, hogy ellenkező irányból felismerjük a megtett utat.Ha gyengébb minőségű hálózsák van  és hidegebb körülmények között kell eltöltenünk az éjszakát, akár egy vékonyabb pokróc is sokat segíthet, azzal a feltétellel, hogy ne kivül a hálózsákra terítsük, hanem előbb csavarjuk bele magunkat, majd ezután huzzuk össze a hálózsákot.
  • Fényképezéskor, filmezés alkalmával vagy ha távcsövet használunk, ne menjünk túl közel gerincek, szakadékok széléhez. A lencsén keresztül nem a valós távolságot látjuk, így nagy a lehetősége, hogy véletlenül lelépjünk a peremről, megcsússzunk vagy esetleg leszédüljünk.
  • Igényesebb téli túrára csak olyan helyen vállalkozzunk, ahol lehetőleg már többször jártunk nyári körülmények között. Ha télen is szándékozunk túrázni, a nyári túráinkon járjunk."téli szemmel", vagyis figyeljük meg, hol válhat veszélyessé télen a nyári út, hol lehet lavinaveszély, hol alkalmas a terep a téli táborozásra stb.
  • Új sátrunkat  valahol  próbáljuk ki, hogy abban az esetben ha problémák adódnána, ne  legyen gond  a felhúzással . Különösen ajánlott ez, ha egy téli túra előtt teszteljük a sátrunkat. Soha ne vágjunk neki komolyabb magashegyi túrának, mielőtt néhány éjszakát benne nem töltöttünk.